Parteneriat cu părinţii şi familia
Obiectiv:Asigurarea funcţionalităţii parteneriatului educaţional prin colaborarea activă a tuturor factorilor.
Concepţia sociocentrică interpretează educaţia prin prisma pregătirii treptate a omului pentru viaţa în societate, pentru educarea lui în diverse roluri sociale.
Societatea în ansamblul ei exercită o puternică influenţă educativă asupra individului.
Instrucţiile sociale au caracter educativ cu care au stabilit relaţii de colaborare, elaborînd un plan special al reţelei educaţive sunt: familia, şcoala, biblioteca.
Asistenţa oferită de instituţiile nominalizate sunt:
– de tutelare/îngrijire;
– de ajutor;
– de ocrotire a sănătăţii;
– de stimulare;
– de propagare a valorilor;
– de formare a comportamentului (comportare axată);
– dezvoltare cognitivă.
Direcţionarea eforturilor comune cu partenerii educaţionali vor duce spre realizarea eficientă a obiectielor educativ-instructive, prevăzute de Curriculum.
Activităţi comune
– implicarea activă a părinţilor în realizarea unui plan comun de dezvoltare individuală a copiilor, în care eforturile cadrului didactic să se întîlnească cu cele ale părinţilor;
– întîlniri cu discuţii, opinii, propuneri pentru îmbunătăţirea procesului educaţional cu copiii conform cerinţelor învăţămîntului actual;
– activităţi demonstrative cu copiii pentru părinţi;
– participarea părinţilor la activităţile instructiv-educative;
– oferte de suport informativ şi material didactic reciproc necesar procesului educaţional;
– schimb de literatură orientată la educaţia copiilor;
– amenajarea spaţiilor interioare şi a terenului de joc, necesare în acţiunile educaţionale;
– îmbogăţirea cu resurse materiale şi mijloace utile pentru copii ca aceştia să progreseze în dezvoltare cît mai uşor;
– menţinerea sanitară şi securizantă a mediului în care activează copiii;
– părinţii pot oferi servicii de colectare a fondurilor financiare, în scopul sprijinirii grădiniţei în soluţionarea problemelor apărute. Mărimea fondului se stabileşte la şedinţa membrilor asociaţiei sau şedinţele de părinţi ale grupelor.
Părţile se obligă
v Drepturile şi obligaţiunile fiecărei părţi stabilite în Regulament să fie
respectate.
v Să participe activ şi conştient la realizarea obiectivelor propuse, în scopul de a contribui la îmbunătăţirea educaţiei, a bunei dezvoltări şi pregătiri a copiilor în atingerea maturităţii şcolare
Evaluarea impactului
v Schimb de impresii şi opinii.
v Chestionare.
Dispoziţii finale
Prezentul Acord poate fi modificat, completat, suspendat sau reziliat la iniţiativa uneia din Părţi sau a ambelor.
Soluţionarea divergenţelor dintre părţi se va face prin comunicare constructivă, înţelegere, compromisuri şi convingeri argumentate.